#15 Zaterdag

29 september 2017

Afgelopen zaterdag kan ik wel op mijn lijstje zetten als een van de mooiste dagen in mijn leven. De dag begint rond half 9 ik maak me klaar voor een dagje weg met z'n alle. Als het goed is worden we zo opgehaald door de jongens want zij hebben een auto gehuurd. Maar zoals wel vaker is tijd en communicatie niet alles. Na zo'n twee uur wachten zijn ze er. We rijden een flink stuk en het valt me op dat het erg druk is op de weg. We rijden langzaam een straat in met een boedistische tempel en ineens zien we ook overal apen rond lopen. Wij rijden ietsjes verder door want daar is een zwembad. We betalen een beetje entree en kunnen naar binnen. Het ziet er voor mij allemaal wat vreemd uit. Het zwembad lijkt wat oud uit met groenig alg op de blauwe rand en de bodem ligt vol met stenen. Het water voelt ijskoud aan toch besluiten we erin te gaan. Ik laat mijn tshirt aan want op de een of andere manier voelt het heel bloot in alleen mijn bikini. (Niemand draagt hier namelijk bikini's). Ik probeer mezelf moed in te praten en voor ik het weet gooien ze mij erin. Brrr net als de Nederlandse zee wordt er gezegd. Haha. Snel genoeg gaan we eruit en maken ons klaar om verder te gaan met onze trip. Wij rijden behoorlijk wat bergen in. En de sawa's hier worden als maar prachtiger. Het ene rijstveld na het andere. En dan zijn we op onze volgende bestemming. Na zo'n 10 minuten wandelen in wat lijkt een bos komen we aan bij de eerste waterval. We lopen een stenen bruggetje over en als je wilt kun je springen maar dat durf ik toch niet. We gaan naar een waterval een paar meter verderop. De omgeving is zo prachtig drie stromingen van water, bladeren in allerlei verschillende kleuren groen en het geluid van vogels om me heen maakt me emotioneel. Waauw ook hiervoor ben ik gekomen! Amazing.

Ondanks dat de temperatuur een paar graden gedaald is en het regent lopen we richting de waterval. De eerste passen zijn weer ijskoud maar ik zet me er overheen. Dit is een once in a life time opportunity. En ga onder de waterval staan.

Als we klaar zijn lopen we verder een flinke tocht door de echte jungle. Het enige wat ik om me heen zie is het dak van de bladeren. Ik vraag me af hoe hoog het wel niet is. Als je verwacht er bijna bent zit je pas net over de helft. Maar eenmaal aangekomen weer een waauw moment! Wat een prachtig beeld weer. Ik voel druppels op mijn huid en zie bladeren zo groot heb ik het nog nooit gezien. En weer in die prachtige kleuren groen.

De terugweg naar de auto valt me zwaar. Het is ontzettend warm en blijkbaar heb ik een rood hoofd want dat vinden de jongens wel grappig. Die huppelen hier zo naar boven. Als ze me horen puffen zeggen ze:"just enjoy". Dus dat is wat ik doe.

In de auto terug naar huis besluiten we dat we naar de bioscoop willen. Want dit hebben ze nog nooit gedaan oké prima. We spreken af om over één uur te gaan. En zo rond een uur of 8 zitten mijn kamergenootje en ik klaar maar geen jongens. Om half 9 komen ze aan. Onderweg vertellen ze dat we nog even moeten stoppen want ze hebben nog niks gegeten. Dit duurt langer dan verwacht en we missen de film. Maar dan komt er een leuker idee. We gaan naar een bar in Senggigi. Ik drink mijn eerste biertje sinds weken en heb uitzicht op een podium waar live muziek wordt gespeeld. Het valt me op dat de mensen hier anders gekleed zijn. Veel meer bloot dan wat je op straat en school tegenkomt. Bijna niemand met een hoofddoek. Langzaamaan zie je hier en daar wat mensen in beweging komen. Natuurlijk kan ik zelf ook niet stilzitten als er muziek wordt gedraaid. En voor ik het weet sluit ik deze mooie dag af met een dansje.

IMG_0126