#10 mijn nieuwe reisbuddy

8 augustus 2017

IMG_3040Eind juni, het is zover na een korte ochtenddienst spring ik snel de trein in richting pap en mam. Eenmaal aangekomen duurt het eventjes voordat we kunnen gaan. Hoe sneller hoe beter! Want we gaan namelijk naar de Bever in Eindhoven. Eenmaal aangekomen zie ik twee wanden vol met alleen maar tassen. Samen met een medewerker bespreek ik mijn wensen en al snel weet hij een paar tassen te vinden. Alle drie de tassen worden omgedaan afgesteld en een rondje mee gelopen. En zo kom ik uit op mijn geweldige reisbuddy. De Osprey Aura 65 Liter.

Een aantal dagen later besluit ik om ook maar eens te beginnen aan mijn visumaanvraag. Dit gaat natuurlijk niet zonder enige struggles. Als eerste komen er toch knap moeilijke vragen die de volgende dag ineens weer heel simpel lijken. Eenmaal ingediend komt het visum van Vietnam vrij snel binnen. Alleen dat van Indonesië duurt even. Ze hebben besloten een paar weken vakantie te nemen. Achja geef ze eens ongelijk. Maar ondertussen is het voor mij dus hopen dat mijn visum op tijd is.

En gelukkig krijg ik vrij snel na deze vakantie bericht dat mijn paspoort klaar ligt. Helaas heb ik het te druk om naar te kijken en leg ik het aan de kant. Totdat ik een moment vind om de mooie stempels eens te bewonderen. Maar dan tot mijn grote verbazing zie ik dat de datum niet klopt. Ik raak meteen in paniek en begin worst case scenario's te bedenken. In deze paniek bel ik de centrale op en de vrouw die opneemt weet het ook niet zo goed. Hierop word ik dus een paar zenuwslopende minuten in de wacht gezet met het nieuws dat er niks aan de hand is. Pffieuw, gelukkig... Met nog een enige twijfel stel ik mijn vraag nogmaals online bij de ervaringsdeskundige en ook zij beamen dat het gewoon klopt. Mooi nu kan ik weer met een gerust hart verder...

Nog 25 dagen te gaan.

1. Chris en wies:
    9 augustus 2017
    Mooie naam "reisbuddy" ;-)
    Ik snap dat het schrikken was van die datum. Gelukkig is alles in orde.
    Nu nog 24 dagen, geniet van de voorbereidingen!
    Tot gauw groetjes,
    Chris en Wies
  2. Joep:
    25 augustus 2017
    Het gaat bijna beginnen. HEEL VEEL PLEZIER en zorg vooral dat je kijkt en luistert en probeer te begrijpen dat het andere culturen zijn en ze dus ook echt anders op dingen reageren. Blijf zo open en eerlijk en je kunt altijd bij ons terecht met vragen. Domme vragen bestaan niet. Dieke knoefel en kus van Joep en mij.