#09 voorbereidingstraining

18 juni 2017

Afgelopen week zat ik in de trein richting Breda. Wat is daar nou weer te doen? De voorbereidingstraning van stichting Muses. Ik heb er veel zin in maar ben ook heel benieuwd wat er komen gaat. Ik weet namelijk niet zo goed wat ik er van kan verwachten, we shall see...

Ondertussen zit ik weer terug in de trein naar huis en vallen mijn ogen stiekem een beetje dicht van dat geschommel. Het is een dag geweest van veel luisteren maar ook doen. Ik kom weer eens veels te vroeg aan (bang dat ik alle treinen zou missen) en mag plaats nemen op een bankje. Hier zit al een andere cursist die verteld dat ze naar Nepal gaat. Elke minuut komt er wel iemand binnen wandelen die ook naar de training komt en zo stroomt de hal langzaam vol. We zijn met veel meer mensen dan ik had verwacht.

We lopen een soort vergader zaaltje binnen en krijgen een plekje toegewezen. Van hieruit gaan we een spelletje doen waarin iedereen zich voorstelt en benoemt waarom hij/zij hier is.

Via een powerpoint presentatie worden verschillende onderwerpen besproken.

Eentje hiervan is ben een OEN. Open, eerlijk en nieuwschierig. Vraag je af wat er gebeurd, ga bij jezelf na hoe voel je je erbij, waarom gaat het hier op deze manier. Ook één van de dingen die ik geleerd heb is dat het niet verkeerd is om nee te zeggen als je iets echt niet wilt.

We staan ook stil bij het stoplicht. Er zullen momenten komen tijdens mijn reis dat er dingen gebeuren zoals ik ze niet had verwacht. Hierdoor kan ik in oranje of zelfs rood schieten. Mijn gedrag veranderd van een vrolijke Maud naar iemand die emotioneel is, me ga irriteren, boos kan worden of mezelf juist helemaal ga terug trekken.

Ik denk dat het voor mij goed is om te herkennen wanneer ik van groen naar oranje ga en wat ik eraan kan doen om in groen te blijven of terug te keren in het groen. Enkele dingen die voor mij werken zullen zijn:

Goede nachtrust

Contact met mensen in Nederland

Muziek luisteren

Van me af schrijven

En zo komt weer een leerzame dag ten einde.

Ook tijdens deze blog wil ik graag weer de mensen bedanken die de tijd hebben genomen om te doneren om mijn crowdfunding pagina. Dit keer een speciaal bedankje voor Bea, Lies, Thea en Mariet. Zij gaan in oktober op een rommelmarkt staan om geld in te zamelen voor mijn project. Gezien ik dan al weg ben hebben ze nu alvast geld gedoneerd.

Nog maar 76 dagen te gaan totdat ik vertrek.

1. Chris en wies:
    19 juni 2017
    Weer een mooi verhaal Maud!
    Je bent nooit te oud om te leren en er is nog zoveel te leren!
    Hier zal je, je leven lang plezier van ondervinden!
    Succes......