#08 vliegtickets

21 april 2017

Al vanaf het begin dat ik deze plannen maak kan ik niet wachten tot ik mijn vliegtickets heb geboekt. Dat is voor mij toch wel DE bevestiging dat ik ga. Dus door de maanden heen kijk ik ook regelmatig op verschillende websites. Ik probeer allerlei verschillende mogelijkheden van dagen, tijden en luchthavens om zo de beste reis samen te stellen. Toch op de een of andere manier kom ik niet bij de reis die ik gehoopt had te vinden. De ene reis is te duur en de andere reis heeft een mega lange tussen stop soms van zelfs wel 10 uur... Dan nog maar weer even uitstellen.

Zoals vele malen eerder ben ik weer eens op het internet aan het rond speuren naar een goede vlucht. En dan valt me ineens in dat we de vorige keer via een reisbureau de tickets hebben gekocht. Ja blijkbaar bestaat zoiets ook nog. Snel druk ik de gedachte weg en ga verder met de mogelijkheden bij cheaptickets. Stiekem betrap ik me erop dat ik google naar de verschillende reisbureaus in Venlo. Zal ik dan toch een poging wagen? Waarom niet en nog geen half uurtje sta ik binnen. Twee medewerksters begroeten me en ik ga bij eentje aan het bureau zitten. Ik stel de vraag of ze ook alleen vliegtickets kunnen regelen want ja zul je net zien dat ze dat dadelijk niet doen. Maar ik heb geluk natuurlijk gaat dat. Ik leg uit waar en wanneer ik naar toe ga en ze gaat zoeken. Helaas in eerste instantie met weinig succes blijkbaar een ingewikkelde reis wat het duur maakt? Zonde... totdat haar collega komt kijken en met een alternatief komt in het zoeksysteem. En voilá daar komen de betere vluchten! Ik vraag om een uitdraai van de beste combi klets nog wat na over mijn reis en ik sta weer buiten. Hmm nog geen vlucht geboekt. Stiekem gaat er dan altijd zo'n gedachte door me heen om bevestiging te vragen bij het thuisfront. Even bij pap en mam checken of ik wel de goede beslissing maak.

Terwijl de rest van de dag verstrijkt bedenk ik me nog eens waarom ik gekozen heb om deze reis te maken. En realiseer ik me dat een van de redenen is dat ik moet leren te vertrouwen op mijn eigen keuzes en gevoel. Zelf beslissingen kan maken want die komen er dadelijk nog meer als genoeg!

Met deze gedachte ga ik slapen en de volgende ochtend denk ik hier nog aan terug. Ik heb samen met het reisbureau een prima reis uitgezocht dus waarom niet? Snel kleed ik me aan en loop naar buiten. Het is een grijze dag maar in mij schijnt toch echt wel een zon!

Eenmaal bij het reisbureau aangekomen zit er een andere vrouw maar net zo aardig en nieuwsgierig naar mijn plannen. Ze geeft me nog een boekje over Azië en voor ik het weet heb ik betaald en is mijn vliegreis geboekt!

And so the adventures begins...

1. Mariet en Paul Niessen:
    21 april 2017
    Leuk en vooral heel eerlijk verhaal over je twijfels en je behoefte aan bevestiging. Maar als iets bij jezelf een goed gevoel oproept dan mag je er ook op vertrouwen dat het goed zit. En...alles regelen lukt toch nooit.
  2. Jacqie:
    21 april 2017
    Maud , wat een mooi en eerlijk verslag weer . Vertrouw op je eigen kunnen , je bent een kanjer . " live your dream " ; mam