#07 Change of plans

18 april 2017

Zo'n anderhalve week geleden kwam mijn VOG (verklaring omtrent het gedrag) binnen en heb deze ook gelijk opgestuurd naar Travel Active. Nu zijn alle papieren compleet en is het nog steeds afwachten op een definitieve bevestiging van hun partnerorganisaties. Stiekem vind ik het een beetje jammer dat het zo lang duurt. Ondertussen alweer vier weken geleden dat ik mijn aanmeldingsformulieren heb ingeleverd. Maar we wachten geduldig af...

Het is geweldig om te zien dat er nog steeds gedoneerd word! Mijn doel is nu voor 72% behaald.

In de tussentijd heeft Travel Active wat nieuwe vrijwilligersprojecten online gezet. Wat mij natuurlijk weer aan het twijfelen bracht want het lijkt me allemaal zo leuk en interessant om te beleven. Één van de projecten die erbij is gekomen is het hygiëne project op Lombok. Dit project spreekt me meer aan dan het geven van Engels les. Het past meer bij mij en mijn achtergrond. Dus heb ik ervoor gekozen om van project te switchen.

Tijdens dit project ga ik lokale medewerkers ondertseunen in het geven van gezondheidsvoorlichting. Denk hierbij aan voor ons eenvoudige en vanzelfsprekende dingen

• Handen wassen
  • tanden poetsen
  • dragen van schone kleding
  • algemene lichaamsverzorging

Ook heb ik me zojuist aangemeld voor een training bij stichting Muses. Dit is een verplichte (voorbereidings-) training vanuit Travel Active. Ze benoemen het volgende in hun mail:

Tijdens de trainingsdag gaat jouw reis écht beginnen. Als jij iets wilt betekenen voor jouw project en de lokale bevolking vraagt dat van jou een goede voorbereiding, creativiteit, doorzettingsvermogen en kennis. Hier gaan wij bij de training een begin mee maken! Wij kunnen niet specifiek in gaan op het land waar jij heen gaat of het project dat jij gaat bezoeken. Wij gaan het hebben over jouw rol als vrijwilligers en hoe jij het beste en meeste effect kunt achterlaten in het land waar jij heen gaat.
Ik ben benieuwd, 9 juni gaan we het meemaken!

Al deze plannen zorgen er voor dat ik er gewoon nog meer zin in krijg.. wist niet dat dat kon ;)

Nog maar 136 dagen te gaan...  ​67831fd1207b06b78181562a7dfce40d

1. Chris en wies:
    19 april 2017
    Lieve Maud,
    Wat leuk voor je, dat alles zo concreet wordt!
    Wij genieten van je enthousiasme en volgen je met veel plezier!
    Alvast heel veel succes voor 9 juni!
    Lieve groetjes, Chris en Wies