#02 Vrijwilligerswerk

7 december 2016 - Venlo, Nederland

Na veel denken, filmpjes kijken en 100x de website van Travel Active bezoeken dacht ik dat ik een keuze had gemaakt. Één plek waar ik sowieso naar toe ga is Lombok (Indonesië). De andere plek waar ik voor gekozen heb is Laos alleen wat blijkt de accommodatie ligt zo'n 1,5 uur reizen van het project. Dit zorgt ervoor dat ik nogmaals aan het overwegen ben om naar Vietnam te gaan. Hier zit namelijk een soort gelijk project.

Onderwijsproject, Senggigi-Lombok, Indonesië.

Binnen dit project ga je helpen op één van de plaatselijke scholen van Senggigi. De kinderen willen voornamelijk Engels leren spreken. Dit gezien toerisme van economisch belang is in Indonesië.

Special Needs project, Vietnam.

Dit is een opvang te huis voor 20-25 kinderen met verschillende handicaps. Hier ga ik het lokale personeel helpen met de dagelijkse zorg voor deze kinderen. Ook help je mee aan het verbeteren van de kwaliteit van leven.

Nu dat ik weet welke projecten ik ga bezoeken is het tijd voor een begroting. Helaas valt alles allemaal duurder uit dan gehoopt. En zal het meer gaan kosten dan ik gespaard heb (balen).

Er zitten namelijk meer kosten aan verbonden dan van tevoren over na gedacht. Denk bijvoorbeeld aan: Backpack, verzekering, paspoort, vaccinaties, vliegtickets, visum, overige kosten in Nederland en natuurlijk het project zelf.

Maar dit houd mij natuurlijk niet tegen om thuis te blijven! Dus is bij mij het volgende idee ontstaan: Help Maud Helpen!

Help Maud Helpen is een crowdfunding project waar een financiële bijdrage wordt geleverd. Hiermee geef je mij een steuntje in de rug en draag je zelf ook wat bij.

P.S. Ondertussen heb ik mijn paspoort al binnen:

Paspoort

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade