#01 Wie ben ik?

27 november 2016 - Venlo, Nederland

Mijn naam is Maud en ik heb besloten om in het najaar van 2017 vrijwilligers werk te gaan doen in Azië.

Zo'n 10 jaar geleden ben ik sponsor geworden van Proyek Campung Loco. Het doel van dit project is de ontwikkeling van kinderen en het leven van de mensen in het dorp "Kampung Loco" op het Indonesische eiland Lombok te verbeteren. Een van de manieren hoe ze dit doen is ervoor te zorgen dat de kinderen uit het dorp naar school kunnen. Zo is mijn eerste "sponsorkind" ondertussen van school en mag ik iemand anders sponsoren.

In 2009 heb ik de kans al eens gehad om het project met eigen ogen te mogen zien. Dit heeft zo'n indruk achter gelaten dat ik altijd heb geroepen nog eens terug te willen. Jaren lang was dit een droom waarvan ik nooit verwachten dat die ooit uit zou komen.

Maar... nu lijkt het toch steeds meer werkelijkheid te worden.

Via een bekende ben ik terecht gekomen bij de organisatie Travel Active. Zij bieden op verschillende plekken in de wereld vrijwilligerswerk aan. Gezien de vele projecten die ze aanbieden is er nu wel enige twijfel ontstaan om nogmaals naar Lombok te gaan. Er zijn namelijk zoveel landen die ik nog niet heb mogen zien.

Dus wat gaat het worden?

nurul