#18 Bali

22 oktober 2017

Vandaag begint mijn reis naar Bali. Rond 13:00 stijg ik op en nog geen kwartier later wordt alweer de landing ingezet. Buiten het vliegveld word ik even gek van iedereen die me een taxi aanbiedt. Maar In de verte zie ik een bluebird taxi waar ik snel in spring. Blijkbaar mogen ze alleen mensen afzetten en niet ophalen. Ik ga richting Anique om even bij te komen en van het weertje te genieten. Na het avond eten rij ik terug richting het vliegveld want Sanne komt! Ondertussen dat ik op haar wacht regel ik vast een taxi. Het hotel dat we hebben geboekt heet Hidden Valley en dat nemen ze wel heel letterlijk. In het donker via een zandweggetje komen we aan. Overigens wel een prachtig hotel.

De volgende dag regent het maar we besluiten toch met het pendelbusje naar de zee te gaan. Alleen al het stuk van onze kamer naar de receptie zorgt ervoor dat we helemaal doorweekt zijn. We gaan toch en hebben de grootste lol. Met een paraplu van het hotel zoeken we een plekje om te lunchen en als de regen wat minder word lopen we naar beneden om de zee te zien. 's Avonds blijven we in het hotel want ik ben er niet zo lekker aan. Ik ben al een aantal dagen goed verkouden en heb het idee dat het alleen maar erger wordt.

Op maandag vertrekken we naar een andere plek in Uluwatu. Deze homestay ligt tussen de bergen en loslopende apen. Een mooi uitzicht als je wakker word! In de avond besluiten we naar de Uluwatu temple te gaan. Wat blijkbaar nog vrij lastig blijkt te zijn gezien er geen bluebirds mogen komen en ook de terugweg blijkt een opgave. Uiteindelijk maken we toch een dealtje met een lokale taxi.

Onze volgende bestemmingen zijn Seminyak en Canggu. Hier gaan we vooral voor zon, zee en strand. In Canggu besluiten we een surf les te nemen. Het is nog behoorlijk warm dus wachten we tot de sterkste zon voorbij is. Na weer een heerlijke lunch gaat het gebeuren. We krijgen een prachtig roze/zwart shirt en dan uitleg over het hele gebeuren. We mogen oefenen op het strand. Goed liggen op het bord peddle and jump. Dan gaan we de zee in. Het bord voelt redelijk stabiel en dat is prettig. Als de juiste golven komen gaan we. De eerste keer lig ik er vrij snel af want ik kom bijna in botsing met Sanne. Ik evalueer met mijn instructeur en ga nog een keer na een aantal pogingen lukt het redelijk. Dan mag ik zelfs verder de zee op voor de grotere golven. Stiekem ben ik wel een beetje trots dat ook dit me lukt. Na een paar keer overspoeld te worden door golven en vermoeide armen gaan we terug aan land. Dit was een super leuke ervaring! We sluiten de middag af met een potje beach tennis.

De volgende dag rijden we door naar Ubud. We hebben een goed verstopte Bungalow en moeten door een andere homestay om er te komen. Ze zijn hier hard aan het werk om nieuwe dingen te bouwen en de regen erbij maakt het allemaal wat lastig. Er ligt een grote modderplas en via een geimproviseerd bruggetje van bamboe komen we erover zonder natte voeten. Ondanks de nare verhalen over monkey forest besluiten we er toch heen te gaan. De ticket verkoop lijkt net op een Nederlandse dierentuin maar eenmaal binnen lopen de apen toch echt los. Gelukkig besteedde ze weinig aandacht aan ons en kunnen we rustig rond kijken. Behalve als Sanne wat bananen uit haar tas tovert dan klimmen ze op haar en kunnen we wat mooie foto's maken.

Op woensdag morgen besluiten we de zonsopgang te gaan bekijken bij een sawa. Als we om 5:30 klaar staan voor vertrek is er geen chauffeur te bekennen. Sanne besluit hem wakker te bellen en na zo'n drie kwartier staat hij voor de deur. Het begint te stort regenen en is de morgen heel anders als gehoopt. Het enige voordeel hierin is dat we de sawa helemaal voor ons alleen hebben. Geen local of toerist te bekennen. Want wie staat er om 5 uur op om een rijstveld te verkennen. In de middag na een goed dutje gaan we de markt op. Er zijn overal kleine kraampjes met zo'n beetje dezelfde spullen. T-shirts, sarongs, broeken, souveniertjes. Iedere verkoop probeerd ons naar binnen te lokken. Zo worden er verschillende dingen geroepen waarvan de leukste blijft: "yo sis".

We gaan Ubud morgen verlaten voor een wat zonniger plekje en dat zal tevens ook de laatste bestemming van Sanne en mij samen zijn.

Via Gili Air reis ik terug naar Lombok.

LRG_DSC01262

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Chris en wies:
    22 oktober 2017
    Wat weer een positief verhaal, wij genieten er steeds van en kijken uit naar het volgende verhaal!
    Lieve groetjes, Chris en Wies
  2. Oma:
    22 oktober 2017
    Danj voor je lekkere reusverslaag alweer.😘
  3. Peggy:
    23 oktober 2017
    Leuk weer! Ik ben benieuwd naar de surffoto's ;-)